Metodun Adı

Uzay Gemisi

Grup Büyüklüğü & Yaş

Tüm Gruplar & Herkes

Süre

15 dakika

Materyaller

-

Adım Adım Uygulama

Etkinliğin ilk gününden sonuna kadar çeşitli aralarda oyun çözülene kadar
oynanabilecek bu oyun, katılımcıların dikkatlerinin toparlanması açısından faydalı
olacaktır. Eğitmen bir uzay gemilerinin olduğunu ve hepsinin uzaya yapılacak
yolculuğa davetli olduklarını katılımcılara açıklar. Ancak uzay gemisi küçük
olduğundan, sadece kaptanın izin vereceği sınırlı sayıda eşyayı yanlarına
alabileceklerini söyler ve katılımcılardan yanlarına almak istedikleri bir eşyayı
sırayla söylemelerini ister. Oyun içinde kaptan rolünü oyunu yöneten kişi
üstlenmiştir ve her katılımcıya söylediği eşyayı yanına alıp alamayacağını belirtir.
Gemiye alınabilecek eşyalar, o eşyayı isteyen kişinin adının ilk harfiyle başlayan bir
eşya olabilir ancak. Katılımcılar bunu bilmediklerinden, tesadüfen gemiye kabul
edilen eşya ile bunu isteyen katılımcılar arasındaki ilgiyi bulmaya çalışarak
kendisine geçerli eşya bulmaya çalışır.
Oyun çok tıkandığında yöneten kişi küçük ipuçları verebilir. Örneğin isteğini
belirten bir katılımcıya eşyasını alıp alamayacağını ismini belirterek dikkat
çekmeye çalışabilir “sen Özgehan olarak ördeğini yanına alabilirsin” gibi. Oyun,
tüm katılımcılar oyunun kuralını çözüp kendine eşya bulana kadar eğitimin çeşitli
bölümlerinde 10–15 dakika uzunlukta oynanabilir. Oyun, özellikle kuralı çözen
katılımcıların diğerlerine söylemeyerek fazladan götürecekleri eşyaları abartmaya
başladıklarında daha eğlenceli bir hal alabilir.

Amaç

Bu aracın amacı katılımcıların dikkatinin toparlanmasıdır.

Metodun Sahibi

Tuğba Çanşalı (Öğrenme Tasarımları)

mood_bad
  • İlk yorum yapan sen ol.
  • chat
    Yorum ekle