🎯 Öğrenicilerin gerçekleri/sorunları çok boyutlu ve çevre ile olan ilişkileri çerçevesinde, dinamik ve eleştirel olarak değerlendirebilmesi, paylaşabilmesi - Öğrenicilere kodlama ve kod çözme imkanı tanınması - Hazırlık aşamasında sorun ve çözüm üzerine birlikte düşünebilmek, uygulama aşamasında çözümü birlikte deneyimleyebilmek
🏷️ #Zamanyöentimi #Cinsiyeteşitliği #Takımçalışması #Stresyönetimi #İletişim #Çatışmayöentimi #Çevre #İzlemedeğerlendirme #Demokrasi #Teoloji #Krizyönetimi #Kültürlerarasıöğrenme #Öğrenemyiöğrenme #Projedöngüsüyönetimi #Riskyönetimi #Sağlık #İnsanhakları #Sosyaldahiletme #Sanatyoluylaeğitim #Sanat
👨👨👦 Min. 10-12 Maks. 25-30 Kişi & Herkes
⏰ 4'lü grup sayısına göre değişmekle birlikte her bir 4'lü grup için (hazırlık süresi hariç) 10 dakika
✂️ Karton veya renkli kağıtlar, kağıt bant (uygulama alanını işaretlemek için kullanılabilir)
👣 ADIM ADIM UYGULAMA
Çemberden Çözüme; Dörtlü Dönme (tiyatro sporu) uygulamasının Diyalog temelli olarak Deneyimsel Öğrenme konsepti çerçevesinde adapte edilmiş yeni bir araçtır. Bu sebeple, web sitemizde yer alan Dörtlü Dönme aracının açıklamalarının da okunması önerilir.
- Grup için araştırmacı/eğitmenler tarafından TEMA KARTONLARIN oluşturulur/hazırdır.
- 4 kişilik gruplar oluşturulur.
- TEMA KARTONLARINDA 1- Tema, 2- Mekan, 3- Zaman, ve 4- Rol (4 adet) unsurlarına yer verilir. Bu kartonların sayısı grup sayısından daha fazladır ve gruplara istedikleri TEMA KARTONU\'nu seçmeleri için makul bir süre verilir. Bu kartonlara 1 veya 2 unsur belirlenmeden/boşluk olarak bırakılabilir. Hatta 1 kartonun tüm unsuları boş olarak bırakılabilir.
- Katılımcıların özelliklerine ve önceki oturumda elde edilen verilere göre gruplara 10 dakika gibi makul hazırlık süreleri verilir.
- Sahne/uygulama alanı önde iki kişi arkada iki kişi olacak şekilde ikiye ayrılmıştır.
Sahnenin ön tarafı aktif uygulama alanı, arkada tarafı pasif uygulama alanıdır.
Sahnenin arka tarafı sahnenin kesinlikle bir parçasıdır, bir kulis değildir! Ön taraftaki kişilerin sahnede doğaçlama ile Tema Kartonlarına ve rollerine uygun şekilde role girmeleri gerekmektedir.
- Sahne üzerinde çember şekli ve döngüsü esas alınır.
- Sahnenin önündeki (aktif uygulama alanındaki) iki kişi, sahneye son gelenin doğaçlama ile getirmekte olduğunu \"problem/sorun\" üzerine performans sergiler. Bu sırada arkadaki kişiler performans sergilemez.
- Kolaylaştırıcı düdük sesi ile sahnede performans sergileyecek kişileri, sürekli ilerleyen bir döngü içerisinde yönlendirir. Her düdük sesi ile öndeki ikiliden 1 kişi ayrılır, 1 yeni kişi gelir.
- Yukarıda da belirtildiği gibi düdük çalındığında sahnenin aktif uygulama alanına gelen her kişi seçtikleri Tema Kartonu ile ilgili bir \"sorun kurgulayarak\" sahneye çıkar. Sahnede kalan kişiden soruna çözüm odaklı yaklaşması önerilebilir.
- Yeterli miktarda Çemberden Çözüme turu gerçekleştirildiğinde kolaylaştırıcı düdüğe üç kere uzun uzun üfler. Bu aşamada sahnenin arka tarafında olan, sırası henüz gelmeyen iki kişi de doğaçlamaya dahil olurlar. Var olan sorunu çözmeye yönelik bir yaklaşım sergilemeleri uygulamanın en başındaki açıklamadan açıkça belirtilir. Bu son tur diğer turlardan biraz daha uzun tutulur.
✏️ Orhun YAĞIZ & Nazlı İrem AZAK