top of page
1.jpg

Sayılarla Metot Fuarı

IMG_6530.png
Ekran Resmi 2024-04-28 13.51.39.png
1714315643637.jpeg
12223.png

Program

Cumartesi - 27 Nisan

13:00 - 13:30 Kayıt
13:30 - 14:00 Açılış KonuÅŸmaları, Program Sunumu
14:00 - 15:00 Panel:  Örgün ve Yaygın EÄŸitim Arası Ä°ÅŸbirliÄŸi
Prof. Dr. Ä°lke Evin Gencel, M. Volkan MüderrisoÄŸlu
Mustafa ErdoÄŸan, Halit MirahmetoÄŸlu

15:00 - 15:30 Kahve Arası
15:30 - 16:15 Tanışma
16:15 - 17:00 GUHEM Gezisi ve FotoÄŸraf Çekimi
17:00 - 17:15 Kahve Arası
17:15 - 18:45 Atölye I

  • Gönüllülük Elması - Salon:  John Dewey

  • Bakıyorum Görüyorum - Salon: Mary Parker Follet

  • Uzay YolculuÄŸu: GUHEM’i KeÅŸfetme ve Algoritmik DüÅŸünme - Salon: Maria Montessori

  • Diji-SDÖ (Deneyimsel ÖÄŸrenme Metodolojisi ile Sosyal Duygusal ÖÄŸrenme Platformu) - Salon: Paulo Freire

19:00 - 20:30 Resepsiyon ve AÄŸ Kurma

Pazar - 28 Nisan

09:00 - 09:30 Kayıt
09:30 - 10:30 Atölye II

  • Dice4Team (Ekip Ä°çin Zar At) - Salon: John Dewey

  • Green Screen Atölyesi - Salon: Mary Parker Follet

  • Galeri YürüyüÅŸü ile Sürdürülebilir Dünya’ya Bakma - Salon: Maria Montessori

  • Ruh SaÄŸlığında Deneyimsel ÖÄŸrenme: Davranış Deneyler - Salon: Paulo Freire

  • Oryantiring (Orienteering) Ä°le Maceralı Bir YolculuÄŸa Var mısınız? - Salon: Ara Avlu

10:30 - 11:00 Kahve Arası

11:00 - 12:10 Atölye III

  • Hologramı KeÅŸfet! - Salon: John Dewey

  • Üçgenleme - Karmaşık Bir Konu için Basit Bir Oyun - Salon: Mary Parker Follet

  • Moduna Göre DoÄŸaçla - Salon: Maria Montessori

  • Ariadne'nin Ä°pi: 6Packs-Helix ile ÖÄŸrenme Deneyimi Tasarımı - Salon: Paulo Freire

12:20 - 13:30 Atölye IV

  • Ultimate Frisbee - Spor Yoluyla Deneyimsel ÖÄŸrenme - Salon: Ara Avlu

  • STEMLÄ°YORUZ - Salon: John Dewey

  • Ä°çimdeki Ritim - Salon: Mary Parker Follet

  • LEGO Serious Play - Salon: Maria Montessori

  • Hatasız Alan Oyunu - Salon: Paulo Freire

13:30 - 14:30 ÖÄŸle YemeÄŸi
14:30 - 16:00 Kapanış

Atölyeler

Betül Seyren.png
WhatsApp Image 2024-04-23 at 13.21.20.jpeg

LEGO Serious Play

Betül SEYREN - Abdullah AYDIN

Örgütsel Psikolog

Katılımcıların yaratıcı düÅŸünme, problem çözme ve iletiÅŸim becerilerini geliÅŸtirmelerine yardımcı olmak için kullanılır. LSP, katılımcıların LEGO parçalarını kullanarak kendi yapılarını oluÅŸturmasını ve bu yapılar üzerinden fikirlerini, deneyimlerini ve duygularını ifade etmelerini saÄŸlar. Katılımcılar, karmaşık konuları daha kolay anlamalarına ve paylaÅŸmalarına yardımcı olmak için kendi metaforlarını oluÅŸtururlar.

Büşra Akyüz.png

Uzay YolculuÄŸu: GUHEM’i KeÅŸfetme ve Algoritmik DüÅŸünme

BüÅŸra AKYÜZ TÄ°NGÄ°L

Araştırmacı

Katılımcıların deneyimsel uzay macerası sırasında algoritmik düÅŸünme becerilerini geliÅŸtirmelerini ve ekip çalışması yoluyla Gökmen Uzay Havacılık EÄŸitimi Merkezi hakkında bilgi edinmelerini saÄŸlamak, görsel bir Gökmen Uzay Havacılık EÄŸitimi Merkezi ziyaret algoritması geliÅŸtirmek.

Celalettin Özer.png

Hologramı Keşfet!

Muhammet Celalettin ÖZER

Hologram atölyesi, katılımcıların basit malzemeler kullanarak holografik görüntüler oluÅŸturmayı öÄŸrendiÄŸi yaratıcı bir etkinliktir. Katılımcılar, ÅŸeffaf asetat kağıdından bir piramit oluÅŸturarak telefon veya tablet ekranından oynattıkları uygun hologram videolarıyla 3D görüntüler elde ederler. Telefonun ekranına yerleÅŸtirilen piramit, videonun yansımalarını kullanarak sanki içinde gerçek bir 3D nesne varmış gibi hareket eder. 

Esra Belgrat.png

Oryantiring (Orienteering) İle Maceralı Bir Yolculuğa Var mısınız?

Esma BELGRAT

Özel Ukeb Okulları Ä°lkokul Müdür Yardımcısı

Oryantiring, harita yardımı ile yön bulmayı içeren, zamana karşı yapılan bir spordur. Okullarda ise hem farklı duyuları bir arada kullanmayı hem de odaklanmayı saÄŸlamak için kullanılan etkileyici bir metottur. Bu atölyede oryantring metodu ile oluÅŸturulmuÅŸ bir ders içeriÄŸi iÅŸlenecektir.

Alaz Han - Enes.png

Ariadne'nin Ä°pi: 6Packs-Helix ile ÖÄŸrenme Deneyimi Tasarımı

Alaz Han CANBOLAT

ÖÄŸrenme Ekosistemi Tasarımcısı

Enes ÅžAHÄ°N

Kurumsal Eğitim Uzmanı

6Packs-Helix öÄŸrenme deneyiminizi katman katman inÅŸa etmeyi, var olan bilgilerinizin üstüne yeni katlar eklemeyi ve en önemlisi, bu yapıyı saÄŸlam bir temel üzerine oturtmayı amaçlayan yeni nesil bir öÄŸrenme deneyimi tasarım modelidir. Tasarladığımız 6 aÅŸamalı eÄŸitim tasarım modeli sadece bir eÄŸitim tasarım metodu olamamakla birlikte bireyin öÄŸrenme stillerini ve öÄŸrenme döngüsünü kapsayan uçtan uca bir öÄŸrenme sarmalıdır. Tıpkı Ariadne'nin Theseus'a labirentten çıkış yolunu bulmasında yardımcı olduÄŸu gibi, bu eÄŸitim modelimiz de yetiÅŸkin bireylerin öÄŸrenme yolculuklarını yeniden inÅŸa etmek için tasarlanmıştır.

Koray Umut.png

Bakıyorum Görüyorum

Koray UNUR

EÄŸitmen

Kültürlerarası iletiÅŸim alanındaki klasik metotlardan biri olan Tasvir Et-Yorumla-DeÄŸerlendir (DIE - Describe, Interpret, Evaluate) öÄŸrencilerin özellikle olaylara bakarken ilk tepkilerinin ne olduÄŸunu fark etmelerini saÄŸlamayı hedefleyen kültürel öz farkındalık arttırmaya yönelik bir etkinliktir. Atölyede doktora araÅŸtırmanın bir parçası olarak bu metodu tarih eÄŸitimi odağında geçmiÅŸten fotoÄŸraflarla uygulayacağız. Buradan hareketle dünyayı nasıl kendi penceremizden gördüÄŸümüzü fark etmenin yanı sıra olaylara soÄŸukkanlı bakabilmenin farklı bir yolunu da keÅŸfedeceÄŸiz.

Seda Yaralı.png
Üçgenleme - Karmaşık Bir Konu için Basit Bir Oyun

Seda YARALI

Yaratıcı Drama Eğitmeni ve Deneyim Tasarımcısı

Karşılıklı bağımlılığı, baÄŸlantıyı ve karmaşıklığı gösteren bu oyun aracılığıyla katılımcılar, karmaşık bir sistemin temel yönlerini deneyimler veya doÄŸrudan gözlemler. Karmaşık sistemlerin belirli bir tür sonuca yönelik olduÄŸu ve tamamen rastgele olmadığı gerçeÄŸini, seçimlerin  geriye dönük olarak kaydedilebileceÄŸini ve anlaşılabileceÄŸini ancak tekrarlanamayacağını gösteren bir oyun deneyimlenir. Bu da kime bağımlı olduÄŸumuzu bildiÄŸimiz ancak kimin bize bağımlı olduÄŸunu bilmediÄŸimiz bu sistemde karşılıklı bağımlılığı gösterme fırsatı verir. Daha sonra, bu sistemin parçaları etkileÅŸime girdiÄŸinde, parçaların sonraki davranışlarını deÄŸiÅŸtiren yeni bir ÅŸeyin (beklenmeyen bir hareket) ortaya çıktığını da vurgular. 

Özlem Bilge.png

Galeri YürüyüÅŸü ile Sürdürülebilir Dünya’ya Bakmak

Özlem BÄ°LGE

ÖÄŸretmen-Mesleki GeliÅŸim Uzmanı

 Galeri YürüyüÅŸü ile Sürdürülebilir Dünya’ya Bakmak" adlı atölye, sürdürülebilirlik odağında “Galeri YürüyüÅŸü” ( Gallery Walk ) metodunun uygulanıp deneyimlenmesine odaklanacak biçimde tasarlanmıştır. Bu atölye ile katılımcıların galeriler aracılığıyla sürdürülebilirlik konusunu derinlemesine düÅŸünmeleri ve sürdürülebilir bir Dünya için nasıl hareket edebileceklerini keÅŸfedip sorgulamaları ve metodun uygulama adımlarını fark edip deneyimlemeleri saÄŸlanacaktır. Atölye “Galeri YürüyüÅŸü” ( Gallery Walk ) metodu ile yürütülerek deneyimsel bir öÄŸrenme keÅŸfini kolektif bir etki ile de yaÅŸatabilmeyi amaçlar.

Kenan Polat.png

Ruh SaÄŸlığında Deneyimsel ÖÄŸrenme: Davranış Deneyleri

Kenan POLAT

Dr. ÖÄŸr. Üyesi

Atölye, ruh saÄŸlığının iyileÅŸtirilmesi, korunması ve geliÅŸtirilmesi için altın standartlardan biri olarak kabul edilen davranış deneylerinin tanıtımı, türleri, kullanım alanları ve örneklerine iliÅŸkin bilgilerin sunumunu ve örnek bir davranış deneyinin rol oynamasını içermektedir.

Derya Kaçmaz.png
Ä°çimdeki Ritim 
eurythmics / ritmik dans

Derya KAÇMAZ

Dr. ÖÄŸr. Üyesi

E. DALCROZE temelde adımlar ve dansla müziÄŸin doÄŸasını içselleÅŸtirmeyi amaçlamıştır. Bu çerçevede doÄŸaçlama yapılan müzikli uygulamalar yoluyla, dikkatin toplanması, grup dinamiÄŸinin yükseltilmesi, grubun yeni aktivitelere hazırlanması amaçlanır. Aynı zamanda konuÅŸma, okuma ve müzik pratikleri için de kullanılabilen uygulamalar içerir. Farklı coÄŸrafya ve milletlerden insanlarla da uygulandığında, müzik dilinin evrensel olması, ritim ve ezgi unsurunun hepimizin içinde halihazırda bulunması gibi unsurlar da grupla paylaşılmış olur ve hep birlikte deneyimlenir.

Yusuf Altunhan.png

Diji-SDÖ (Deneyimsel ÖÄŸrenme Metodolojisi ile Sosyal Duygusal ÖÄŸrenme Platformu)

Yusuf ALTUNHAN

EÄŸitmen

Bu atölye öÄŸretmenlerin, eÄŸitim profesyonellerinin, eÄŸitim alanında faaliyet gösteren sivil toplum örgütü çalışanları ve gönüllüleri için Deneyimsel ÖÄŸrenme Metodolojisi ile Sosyal Duygusal öÄŸrenme becerileri eÄŸitim içerikleri geliÅŸtirme sürecini adım adım aktarmaktadır.

TuÄŸrul Ä°pek.png

Green Screen Atölyesi

TuÄŸrul Ä°PEK

Sınıf ÖÄŸretmeni

Atölyem'de arttırılmış gerçeklik uygulaması olan Green Screen (yeÅŸil perde ) uygulamasını kullanıyorum bu uygulama ile çalışmaların arkasına istediÄŸimin fonu fotoÄŸrafı veya videoyu koyarak öÄŸrenciler için bir örnek olay ortamı oluÅŸturuyorum öÄŸrencilerin bu ortamda beklenen davranış ulaÅŸması için çalışmalar yapmasını destekliyorum.  Özellikle öÄŸrencilerin hayal gücünü destekleyen bu uygulama sayesinde birçok drama ve rol oynama uygulaması daha etkili bir ÅŸekilde kullanılabilmektedir. 

Habibe _ S.png
STEMLÄ°YORUZ

Habibe DurmuÅŸoÄŸlu

S. Mustafa BaÅŸtepe

STEM tekniklerini deneyimsel öÄŸrenme metotları ile öÄŸrenme süreçlerine entegre etmek için buradayız. Atölyemizde dörder kiÅŸilik dört farklı takım oluÅŸturulacaktır. Gruplar, kura yöntemi ile belirlenecektir burada amaç heterojen gruplar ile grup sinerjilerini arttırmak. Sonrasında ise verilen bir problem durumu (gerçek yaÅŸam problemi olabildiÄŸi gibi uzayla ilgili eÄŸlenceli konularda olabilir ) çözümü için gruplar, arkasını sen getir tekniÄŸini kullanarak senaryo tamamlama yaparak hipotezini geliÅŸtirecek. Bu aÅŸamada takımların isteÄŸi doÄŸrultusunda fikir kutusu tekniÄŸi de kullanılabilir. Sonrasında takımlara belirli bir sembolik bütçe verilerek malzeme marketinden ( marketimizde ihtiyaç duyulan kırtasiye malzemeleri olacak ) alışveriÅŸ yapmaları istenecek ve verilen süre içinde prototiplerini geliÅŸtirmelerini bekleyeceÄŸiz. En son aÅŸamada ise pazarlama ve reklam tekniÄŸi ile grup üyelerinden prototip sunumlarını yapmalarını bekleyeceÄŸiz.

Ümit Yardım.png

Dice4Team (Ekip Ä°çin Zar At)

Ümit YARDIM

Uzman EÄŸitmen

Oyunu grup dinamiÄŸi yaratma metodu olarak tasarlanan, 'Mission Impossible' yöntemi ile 'Monopoly' oyununun birleÅŸimidir. Her türlü eÄŸitime baÅŸlamanın keyifli bir yoludur. Bu oyun ile katılımcılar projenin/eÄŸitimin bir parçası haline gelir,  katılımcılar arasındaki dayanışma ortamı yaratılır ve  birbirleriyle ilk etkileÅŸim saÄŸlanır. Projenin/eÄŸitimin verimli ÅŸekilde geçmesi için güven ortamının yaratılmasını saÄŸlar.

Dilek Gökçen Pasin.png

Hatasız Alan Oyunu

( none fault zone)

Dilek Gökçen PASÄ°N

Sınıf ÖÄŸretmeni

Bir kutu oyunu olan hatasız alan oyunu, iki kiÅŸilik bir oyundur. Duygu ve ihtiyaç kartlarının kullanımına dayalı bir iletiÅŸim oyunudur. Åžiddetsiz iletiÅŸim ekolüne dayalı olarak Sura Hart’ ın tasarladığı bu oyun, anlaÅŸmazlık çözümünde kullanılır. Taraflar ÅŸiddetsiz iletiÅŸimin dört adımı olan gözlem, duygu, ihtiyaç ve ricalarla kendilerini ifade eder ve karşındakine empati yapar. 

Berfin - BuÄŸra.png
Ayşe Karanlık.png
Moduna Göre DoÄŸaçla
Gönülülük Elması

Berfin EFE, BuÄŸra YETÄ°M

Medipol, Marmara Üniversitesi Deneyimsel EÄŸitim Komitesi Koordinatörleri / Deneyimsel EÄŸitim Merkezi Gençlik Çalışanları

"Moduna Göre DoÄŸaçla" nın temel amacı, insanlar ve durumlar arasındaki, çeÅŸitli/farklı durumların farkında olabilmek, hoÅŸgörüyle yaklaÅŸabilmek ve iletiÅŸimdeki zorlukları daha iyi anlayabilmek için empati yeteneÄŸini geliÅŸtirebilmeyi amaçlamaktadır. Metodumuz kapsayıcı bir nitelikte olup, günlük hayattaki pekçok kiÅŸiye hitap edebilir ve çoÄŸu durum/olay ve kurguya da rahatlıkla uyarlanabilir niteliktedir.

AyÅŸe KARANLIK

Gençlik Çalışanı / EÄŸitmen

Katılımcıyı derin düÅŸünmeye ve düÅŸüncelerini farketmeye, empati ve takım iletiÅŸimi becerilerini geliÅŸtirmesine imkân veren keyifli bir metodda buluÅŸuyoruz. Ä°letiÅŸim becerileri, kurumsal yetkinlikler, flört ÅŸiddeti, ilk ve ortaöÄŸretim ders içerikleri gibi farklı konulara kolaylıkla uyarlayabileceÄŸiniz bir dinamik çalışma!

WhatsApp Image 2024-04-22 at 14.11.04.jpeg

Ultimate Frisbee - Spor Yoluyla Deneyimsel ÖÄŸrenme

Ä°lknur DÄ°NÇ

Gençlik Çalışanı / EÄŸitmen

Sporda deneyimsel öÄŸrenme kullanımını teÅŸvik eden bir Ultimate Frisbee uygulaması ile takım çalışması, dahil etme deÄŸerleri kapsamında katılımcıların 3 aÅŸamada deneyimleyeceÄŸi bir frisbee uygulamalarına katılmaları saÄŸlanır. Fiziksel etkinlik ve stratejik düÅŸünme boyutları ile katılımcılar Education for/by/through Sport tematik alanlarını keÅŸfedeceklerdir.

bottom of page