Türkiye Deneyimsel
Öğrenme Topluluğu
👋😊Tanışma
Hoş Geldiniz! Kendinizi topluluğa tanıtın.
5✏️Forum
Paylaş, sor, ilham al!
0❤️Deneyimler
Deneyimleriniz, yansıtmalarınız veya sorularınız.
0📚Yöntem, Araç ve Kaynaklar
Eğitim yöntemleri, teknolojik araçlar, kitap, film, video, podcast ve kaynaklar.
0🗞️Duyurular ve Fırsatlar
Katılımcı ve eğitmen çağrıları, etkinlikler ve fırsatlar.
0💡Topluluk için Öneriler
Platformumuzu geliştirmek ve topluluk için önerileriniz.
0🧩Metotlar
Metot eklemeden önce bu sayfanın en altındaki Metot Şablonu yazısını okuyunuz.
166🤝İsim Oyunu / Tanışma
İsimlerin ezberlenmesi, yakından tanışma.
35🕺Hareketlendirici/Buz Kırıcı
Dikkat toplama, eğlenme, kaynaşma, güven oluşturma.
50🎭Rol Çalışması / Drama
Drama Uygulamaları ve Rol Çalışmaları
24🎲Simülasyon
Simülasyon Oyunları
10🎯Problem Çözme / Takım Oyunu
Problem çözüme oyunları, takım oyunları.
14💬Tartışma / Münazara
Fikirler üzerine tartışmalar.
13🔍Vaka Çalışması
Vakaların incelenmesi ve yorumlanması.
3🧠Analiz ve Fikir Geliştirme
Alt grup çalışmaları, beyin fırtınaları.
1👩🏫Sunum / Anlatı
İnteraktif sunumlar, hikayeleştirme.
0🧪Araştırma / Uygulama / Deney
Gerçek yaşam araştırmaları, uygulamalar ve deneyler.
0👍Değerlendirme / Yansıtma
Değerlendirme, öz-değerlendirme, bireysel ve grup yansıtmaları.
15
- 🤝İsim Oyunu / TanışmaKatılımcıların birbirini daha yakından tanımaları ve birbirleri hakkında daha fazla bilgi sahip olmaları için. 👫10-15 kişi ⏱️ 10-15 dakika 🏐 Bir adet top NASIL UYGULANIR? 🤔 1. Katılımcılar çember şeklinde dizilirler. 2. Oyun koordinatör tarafından başlatılır. 3. Koordinatör çemberin ortasına geçerek herhangi bir ilgi alanı, sevilen bir özellik veya kişisel bir özellik söyleyerek topu havaya fırlatır. (Örneğin; en sevdiğim yemek pizzadır, saçlarım kıvırcıktır, fazla duygusalımdır gibi) 4. Söylenen cümleye sahip olan katılımcı havaya atılan topu tutmaya çalışır. 5. Topu tutan kişi oyunu bu şekilde devam ettirir. 6. Katılımcılar birbirlerini tanımaya başlayana kadar ve birbirlerine alışana kadar oyun bu şekilde devam ettirilir.
- 🎲Simülasyon🎯Demokrasi, Parlamenter Sistem ve Katılım üzerine bir simülasyon. Simülasyonun genel amacı, katılımcılarda demokratik karar alma mekanizmalarında süreçlerin nasıl işlediği konusunda bilgi ve farkındalığın artırılmasıdır. 🏷️ #Çatışmayönetimi #Demokrasi #İnsanhakları 👨👨👦 Min. 25, Max. 60 & Gençler/ Yetişkinler ⏰ 2 saat ✂️ Katılımcı sayısı kadar sandalye, bir kaç masa, yazıcı, A4 Kağıt, kalemler, karton kağıtlar, boya kalemleri. 👣 ADIM ADIM UYGULAMA Lütfen önce ekteki simülasyon dosyasını inceleyiniz.Eğer vaktiniz varsa simülasyon öncesindeki oturumda drama egzersizleri yaparakkatılımcıları simülasyona hazırlayabilirsiniz. ADIM ADIM UYGULAMA 1. ODANIN HAZIRLIĞIBüyük bir salon kullanmanızı öneririz. Salonda simülasyon için kurulması gereken yerler:a) Genel Kurul Parlamentoda olduğu gibi partiler grup halinde oturur. Meclis Başkanı için özel bir masa ve orta yerde de kürsü bulundurulur.b) Siyasi Parti Grup Bölümleri Birbirlerinden mümkün olduğunca uzak noktalarda parti grupları için masa ve sandalyeli bir alan bulundurulur.c) Derneklerin BölümleriDernekler için dernek sayısı kadar bölümde masa sandalye bulundurulur.d) Kulis Siyasi parti temsilcilerinin ve/veya sivil toplum temsilcilerinin bir araya gelip görüşebilecekleri (diğer bölmelerden uzak bir noktada) bir bölümde masalar ve sandalyeler bulundurulur. 2. SİMÜLASYONUN AÇIKLANMASI Katılımcılara birazdan bir simülasyon uygulanacağını ve bu süre boyunca kendi kimliklerinde değil, onlara dağıtılacak rol kartlarındaki kimliklerde hareket etmeleri gerektiği açıklanır. Drama benzeri bir çalışma olduğundan verilen rolde ne kadar iyi dururlarsa simülasyonun da o denli verimli geçeceği aktarılır. Katılımcılar rol kağıtlarında belirtilen rollere göre bölünürler. Katılımcılara rol kağıtları ve simülasyon ile ilgili diğer ek belgeler dağıtılır. 3. EĞİTMENLERİN ROLLERİ Eğitmenlerden birisi simülasyonun genel moderasyonunu ve takibini yapmalıdır. Kendisini Meclis Başkanlığı Bak Katibi olarak tanıtır. Meclis Başkanını, simülasyonda belirtilen problemlerin çözümü için siyesi parti liderleri ve grupları ile iletişime geçmesi konusunda yönlendirir. Diğer eğitmenler ise postacı rolünde olacaklardır. Postacı rolü oynayacak eğitmen sayısı yok ise, her bir grup(parti, dernek, başkanlık) için br posta kutusu konulur. Ve tüm yazışmalar bu yolla yapılır. 4. UYGULAMA Simülasyonun başladığı andan itibaren eğitmenler oyunu doğal akışına bırakmalıdırlar. Tek dikkat edilmesi gereken şey; simülasyonun süresi hesaplanarak simülasyonda belirtilen genel kurul oylaması için gereken meclis toplantısının en geç ne zamana kadar yapılması gerektiği Meclis Başkanına hatırlatılır. Bu ve simülasyon kuralları dışında hiç bir şeye müdahale edilmez. 5. DEĞERLENDİRME (DEBREIF)Simülasyon bittikten sonra mutlaka bir hareketlendirici yapılarak katılımcılar rolden çıkarılır. Değerlendirmeye geçilmeden önce kısa bir ara verilmesi tavsiye edilir.Değerlendirme bölümünde; neler hissettikleri, neler yaşadıkları, gözlemdikleri sorulur. Yaşadıkları bu deneyimin gerçek hayatla benzerliklerinin olup olmadığı tartışılır. Yaşadıkları deneyimden yola çıkarak demokrasinin özellikleri konusunda düşüncelerini paylaşmaları istenir. Katılım, diyalog, uzlaşı, çatışma gibi kavramlar üzerinde konuşulur. Mümkünse değerlendirme sonunda demokrasi, türleri ve katılım ile ilgili bilgi paylaşımı (sunum) yapılması oldukça tamamlayıcı olacaktır. ✏️ Mustafa ERDOĞAN, Özgür Nuri DEMİR, Mehmet KUZU
- 🤝İsim Oyunu / Tanışma🎯Katılımcıların birbirlerini daha yakından tanımaları, çekingenliklerini üzerlerinden atmaları ve grup dinamiğinin yükseltilmesi. 👨👨👦 Herhangi & Herhes ⏰ 15-20 dakika ✂️ Ekteki tasarımın katılımcı sayısı kadar (renkli) çıktısı, katılımcı sayısı kadar kalem, hoparlör 👣 ADIM ADIM UYGULAMA Facebook sitesinin “Profil Sayfası” üzerinde bazı değişiklikler yapılarak katılımcı sayısı kadar basılır. Sayfanın üzerine önceden katılımcıların birbirleri hakkında öğrenmelerini istediğiniz sorular yazılır. Örneğin Yaş, Şehir, Meslek, vb. Katılımcılara kağıtlar dağıtılır ve üzerine kendi isimlerini yazmaları istenir. Ardından hareketli bir müzik eşliğinde katılımcılar hem dans ederler hem de müzik durana kadar ellerindeki kağıtları sürekli olarak rastgele değişirler. Müzik durduğunda herkes durur ve elindeki kağıtta ismi yazan kişiyi bularak birinci bölümü (soruyu) doldurmaları istenir. Örneğin ilk müzik durduğunda yaş ve şehir öğrenilir ve yazılır. Sonra tekrar müzik başlar ve katılımcılar tekrar dans etmeye ve kağıtları değişmeye başlarlar. Müzik tekrar durur ve aynı süreç tekrarlanır. Sorular tamamlandığında bu kez son kez müzik durur ve katılımcılardan ellerindeki kağıdın sahibini bulmaları ve “profil resmi” bölümüne o kişinin resmini çizmeleri istenir. Daha sonra bu kağıtlar çalışma salonunun duvarına asılır. Ve toplantı sonuna kadar orada asılı dururlar. ✏️ Anonim